Věrnost

Děkuji Lukáši za

SDĚLENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA A TYRONA – VĚRNOST

   Dnešním tématem je věrnost. Věrnost vychází přímo z lásky a je rovněž tedy její přímou (první) derivací. Opět rozlišujeme věrnost absolutního k relativním a opačně.

VĚRNOST ABSOLUTNÍHO PJK K RELATIVNÍM ENTITÁM

   PJK je zcela absolutně věrný vůči svému stvoření (vůči svým dětem) i vůči svému vlastnímu slovu (a zaslíbením, která dal).

   „On je Skála. Jeho dílo je dokonalé, na všech jeho cestách je právo. Bůh je věrný a bez podlosti, je spravedlivý a přímý. Činy jeho rukou jsou pravda a právo, všechna jeho ustanovení jsou věrná. Pravím: Tvoje milosrdenství je zbudováno navěky, v nebesích jsi pevně založil svou věrnost. ( 5.Mojžíšova 32:4, Žalm 111:7, 89:3)

VĚRNOST RELATIVNÍHO VŮČI ABSOLUTNÍMU

   Věrnost relativního ve vztahu k absolutnímu PJK je spjata s poslušností a přijetím vlastního údělu (kříže) a bezpodmínečným následováním PJK kamkoli jde.

   „Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. Kdo nenese svůj kříž a nenásleduje mne, není mne hoden.“ (Marek 8:34, Matouš 10:38) „Podívejte se na takové pejsky, jak oni umí být věrní svému páníčkovi. Za všech okolností jdou za ním věrně a s důvěrou, následují jej mnohdy až za hrob. Také následujete vždy svého Pána takto věrně?“

   Někdy je pro nás prostě složité následovat věrně PJK, kamkoli jde. Máme najednou tolik důvodů a věcí, proč tak nedělat. Často si tak stavíme a klademe překážky vyloženě sami před sebe, přímo pod své nohy a někdy máme dokonce tendence zpětně za to vinit PJK. V Bibli je uvedeno hned několik hlavních důvodů a překážek, pro které člověk není schopen věrně následovat PJK, ztrácí podíl na opravdovém a plném životě s ním a míří do slepé uličky. Uvedeme si zde ty 3 hlavní.

1.) Majetek a Mamon – je tak zásadní, že text, kdy Ježíš upozorňuje na problém majetku, je uveden ve většině evangelií Nového zákona: „Znovu vám říkám, snáze projde velbloud uchem jehly než bohatý do Božího království.“ (Matouš 19:34, Marek 10:25, Lukáš 18:25).

   A na jiném místě upřesňuje: „Žádný sluha nemůže sloužit dvěma pánům. Neboť jednoho bude nenávidět, a druhého milovat, k jednomu se přidá, a druhým pohrdne. Nemůžete sloužit Bohu i majetku (mamonu pozn.).“ (Lukáš 16:13)

Odtud je tedy zcela zřejmé, že nelze slučovat službu PJK s honbou za poklady a výdobytky tohoto světa. Přesto se tak děje a v některých křesťanských církvích následují dokonce ihned po bohoslužbách např. meetingy multilevel marketingových skupin, v nichž jsou členové církve velmi zainteresováni.

2.) Lpění na rodině a blízkých – ne, že bychom se neměli starat o své blízké, ale ne natolik, abychom kvůli nim nebyli schopni plnit vyšší plán (své poslání) nebo jej rovnou zcela minuli. „Kdo miluje otce nebo matku víc nežli mne, není mne hoden; kdo miluje syna nebo dceru víc nežli mne, není mne hoden.“ (Matouš 10:37)

3.) Milují více tento svět a věci v něm – Ježíš mu odpověděl: „Následuj mě a nech mrtvé, ať (si) pochovávají své mrtvé.“ (Matouš 8:22).

   Tyron sám nerozuměl dlouhý čas tomu slovu a verš mu připadal drsný, neboť jej chápal doslovně. Pojem mrtví v tomto verši totiž symbolizuje nejen mrtvé lidi, ale celý mrtvý život negativního stavu se vším, čím se sytí (všemi jeho pokroucenými hodnotami a převrácenými prioritami), tedy celý negativní stav = tento svět utopený v negativní realitě a způsob jeho žití a prožívání. Ať si pochovávají své mrtvé znamená – nech je být, nezabývej se tím – ať si dělají, co chtějí. Ty však máš mnohem důležitější úkoly a poslání. Toť pravý význam tohoto biblického verše.

   Nové Znění: Následuj mě a nech celý mrtvý život negativního stavu se vším, čím se sytí, tedy celý negativní stav, tento svět utopený v negativní realitě s celým jeho způsobem žití a prožívání na pospas důsledků jejich voleb. Ať si dělají, co chtějí. Nech je být a nezabývej se tím. Máš mnohem důležitější úkoly a poslání.

   Shrnuto:„Nezabývejte a nezajímejte se tolik o věci a záležitosti tohoto světa, máte mnohem vyšší poslání, věnujte se tedy svému poslání. Nelpěte na tomto světě a jeho věcech. Nechte mrtvé, ať si pochovávají své mrtvé. Vy následujte mě.“

„Nuže, dítky. Učte se mít víru jako malé děti, které nehledají stovky důvodů a výmluv, proč to či ono nejde (věrně věří), ale pravidelným vcházením do nitra odbourávejte s mou pomocí staré shnilé trámy a překážky na své duchovní cestě věrného následování. Pak si nebudete zoufat nad svými úděly, ponesete věrně a hrdě svůj kříž a budete tak navíc činit s radostí. Pak a tehdy bude platit: „věrně, pokorně a s radostí sloužím evangeliu pokoje“. A to je cíl.

   „Vemte si klidně příklad z božích mužů a žen, kteří mi věrně sloužili a přes všechna úskalí, která je v jejich životech potkala, dosáhli cíle za zvuku andělských fanfár.“
(např. Rudek Bubik je jedním z takových lidí, pokud jste trošku znali jeho život pozn. Tyrona)

   „Buďte si rovněž stále vědomi, že Já – PJK, před vás na vaší cestě nikdy nepostavím takovou kládu, přes kterou byste nedokázali přejít. Často si ale jednoduše házíte ty klacky pod nohy sami sobě a činíte si tak jednoduché věci složitými“.
(Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát. 1.Korintským 10:13)

Milujeme Vás. PJK a Tyron.

Zdroj:  Jana Kyslíková – Google+

 

Print Friendly, PDF & Email